Preview

Social-economic and technical systems: research, design and optimization

Advanced search

Influence of Salvador Dali's creativityonthe modern videogame industryonthe example of the “Scorn” videogame

Abstract

The article deals with the “Scorn” videogame, containing the theme of “horror”, the appearance of which is developed by designers inspired by the works of surrealist artists who left a trace in art.

About the Authors

A. M. Akhmetova
Naberezhnye Chelny Institute of the Kazan (Volga Region) Federal University
Russian Federation

Associate Professor



M. E. Sergeyeva
Naberezhnye Chelny Institute of the Kazan (Volga Region) Federal University
Russian Federation

Student



References

1. Экман Пол, Кузин В., Ильин Е. П. Пол Экман: Психология эмоций. Я знаю, что ты чувствуешь Серия: Сам себе психолог. Питер, 2021 г. с336

2. Стена. [Электронный ресурс] // https://scorn.fandom.com/ru/wiki/Стена (Дата обращения: 12.10.2024).

3. 10 Самых Известных Картин Сальвадора Дали. [Электронный ресурс] // https://dzen.ru/a/Y348jRk5h3Ltjqhh (Дата обращения: 12.10.2024).

4. Поле. [Электронный ресурс] // https://scorn.fandom.com/ru/wiki/Поле (Дата обращения: 12.10.2024).

5. Polis. [Электронный ресурс] // https://scorn.fandom.com/wiki/Polis (Дата обращения: 13.10.2024).

6. Протагонист. [Электронный ресурс] // https://scorn.fandom.com/ru/wiki/Протагонист (Дата обращения: 29.10.2024).

7. Scorn ИГРОФИЛЬМ на русском. PC 1440p60 прохождение без комментариев. BFGames. [Электронный ресурс] // https://youtu.be/olTn4RCOutE?si=TDXRxPan4fZ7Mput (Дата обращения: 12.10.2024).


Review

For citations:


Akhmetova A.M., Sergeyeva M.E. Influence of Salvador Dali's creativityonthe modern videogame industryonthe example of the “Scorn” videogame. Social-economic and technical systems: research, design and optimization. 2025;(1):172-180. (In Russ.)

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1991-6302 (Online)