Criteria for the assessment of the level of spiritual and moral education in a secondary school
Abstract
The article presents the results of approbation of materials on measuring the level of spiritual and moral education of schoolchildren in an Orthodox-oriented and comprehensive school.
About the Author
T. V. KomogortsevaRussian Federation
Tatyana V. Komogortseva, Candidate of Pedagogic Sciences, Associate Professor
Novgorod
References
1. Стратегия развития воспитания в Российской Федерации на период до 2025 года // [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://government.ru
2. Федеральный закон от 31.07.2020 г. № 304-ФЗ «О внесении изменений в Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» по вопросам воспитания обучающихся» // [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://www.kremlin.ru
3. Комогорцева, Т.В. Критерии и уровни духовно-нравственного воспитания школьника / Т.В. Комогорцева // Электронный научный журнал. – Московская обл. г. Люберцы. – 2019. - №6(26). – с.75-78
Review
For citations:
Komogortseva T.V. Criteria for the assessment of the level of spiritual and moral education in a secondary school. Social-economic and technical systems: research, design and optimization. 2022;(3):92-95. (In Russ.)






