Preview

Social-economic and technical systems: research, design and optimization

Advanced search

Ergonomic qualities of rebranding of the company for the production of automotive equipment OOO "RIAT"

Abstract

The article is devoted to the ergonomic qualities of rebranding, the peculiarities of developing the corporate style of the automotive equipment manufacturing company RIAT LLC, its placement on various media, in the exterior. The convenience of using the corporate style. Features of its perception and influence on human psychophysiology. The ergonomic qualities of the rebranding depend on many indicators.

About the Authors

M. M. Lonshakova
Naberezhnye Chelny Institute of the Federal State Autonomous Educational Institution of Higher Professional Education "Kazan (Volga Region) Federal University"
Russian Federation

Associate professor in the specialty "Art Forms", associate professor of the "Cars" department



E. M. Smirnova
Naberezhnye Chelny Institute of the Federal State Autonomous Educational Institution of Higher Professional Education "Kazan (Volga Region) Federal University"
Russian Federation

4th-year student of the training profile 54.03.01 "Car Design"



References

1. Alex excelart, статья «История возникновения и развития фирменного стиля» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: http://shelkovnikov.pro/en/istoriya-firmennogo-stilya/ (дата обращения: 15.10.2024).

2. Bogatyr.club, статья «Автоваз лого» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://bogatyr.club/21081-avtovaz-logo.html (дата обращения: 20.10.2024).

3. Deza, статья «Refresh УАЗ» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://dezzza.ru/portfolio/refresh-uaz/ (дата обращения: 03.10.2024).

4. Livejournal, статья «Фирменный стиль Петера Беренса» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://sazikov.livejournal.com/34666.html(дата обращения: 08.10.2024).

5. Skillbox, статья «Braun: лицо немецкого минимализма» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://skillbox.ru/media/design/braun-history/ (дата обращения: 10.10.2024).

6. Webvalley, статья «Фирменный стиль: для чего нужен, из каких элементов состоит, что учесть при дизайне и разработке, чтобы обеспечить узнаваемость бренда» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://web- valley.ru/articles/firmennyj-stil (дата обращения: 05.10.2024).

7. Википедия, статья «Lada» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Lada (дата обращения: 20.10.2024)

8. Википедия, статья «Оливетти» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Olivetti (дата обращения: 01.10.2024).

9. Дзен, статья «Из истории камазовской символики» [Электронный ресурс] – Режим доступа – URL: https://dzen.ru/a/X455UXUTXBmZWs11(дата обращения: 13.10.2024).


Review

For citations:


Lonshakova M.M., Smirnova E.M. Ergonomic qualities of rebranding of the company for the production of automotive equipment OOO "RIAT". Social-economic and technical systems: research, design and optimization. 2024;(3):54-61. (In Russ.)

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1991-6302 (Online)