CLASSIFICATION OF WAYS TO TRAIN PERSONNEL IN DIGITAL MARKETING FOR THE PURPOSE OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Abstract
Training of personnel in digital marketing for the purpose of sustainable development is an urgent task. At the same time, it is important to choose a method of training digital marketing personnel that would be suitable in one case or another. This article discusses approaches to the classification of ways to train personnel in digital marketing for the purpose of sustainable development.
About the Authors
I. А. DenisenkoRussian Federation
Denisenko I.A., Doctor of Economics, Professor
A. A. Ponomarev
Russian Federation
Ponomarev A.A., Senior Lecturer
References
1. Гришан О.В. Использование современных цифровых технологий в обучении цифровому маркетингу // Вестник РГУ имени С.А. Есенина. – 2020. – № 2 (58). – С.55-61.
2. Кашубина Л.В. Цифровое образование: бизнес-образование в цифровой экономике // Экономическая кибернетика. - 2020. - Т. 4. - № 2. - С. 5-17.
3. Коновалова, А. В. (2021). Обучение цифровому маркетингу: проблемы и перспективы [Training in digital marketing: problems and prospects]. Вестник Финансового университета, 25(3), 7-16. doi: 10.26794/2226-7867-2021-25-3-7-16
4. Кичигина, И. С. (2019). Подготовка персонала по цифровому маркетингу: актуальные требования и способы решения [Preparation of personnel in digital marketing: current requirements and ways to solve it]. Маркетинг в России и за рубежом, 1(29), 104-113.
5. Муратов Д. О. Подготовка персонала по цифровому маркетингу: современные тренды и практики / Д. О. Муратов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2019. – № 4 (136). – С. 50-60.
Review
For citations:
Denisenko I.А., Ponomarev A.A. CLASSIFICATION OF WAYS TO TRAIN PERSONNEL IN DIGITAL MARKETING FOR THE PURPOSE OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Social-economic and technical systems: research, design and optimization. 2023;(2):170-177. (In Russ.)






