Ergonomic and stylistic qualities of the corporate rebranding of the lada automobile company «LADA»
Abstract
The article is devoted to the ergono mic and stylistic qualities of rebranding and development of corporate brands, and in particular, the analysis of the author's solution for corporate rebranding of the LADA automobile company. A new shaping of the familiar image with a new approach to design and in a format with modern ergonomic and stylistic requirements that give rise to new qualities.
About the Authors
M. M. LonshakovaRussian Federation
Associate professor in the specialty "Types of Art", associate professor of the "Cars" department
E. I. Shakirova
Russian Federation
4th-year student of the training profile 54.03.01 "Car Design"
References
1. Алексеев П.Г. Основы эргономики в дизайне: учебно-методическое пособие. ГОУ ВПО СПбГТУРП. – СПб., 2010. – 69 с.
2. Арнхейм, Р. Искусство и визуальное восприятие / Р. Арнхейм – Пер. с англ. – Москва: Прогресс, 1974 г. – 352 с.
3. Беда, Г. В. Основы изобразительной грамоты / Г. В. Б еда – Москва: Просвещение, 1989 г. – 192с.
4. Интернет-ресурс: Фирменный и корпоративный стиль URL: http://www.wikipedia.org/wiki/фирменный_стиль (Дата обращения: 29.10.2024).
5. Китайская компания «Chery» объявила о ребрендинге. [Электронный ресурс] – режим доступа – URL: https://www.retail.ru/news/kitayskaya-kompaniya-chery-obyavila-o-rebrendinge-4-marta-2024-238303/ (Дата обращения 28.11.2024).
Review
For citations:
Lonshakova M.M., Shakirova E.I. Ergonomic and stylistic qualities of the corporate rebranding of the lada automobile company «LADA». Social-economic and technical systems: research, design and optimization. 2024;(3):62-73. (In Russ.)
 
         
            






 
  Email this article
            Email this article